lørdag den 19. juli 2008

Endelig og efter mange kvaler

er mit sjal Pretty as a Peacock færdigt!

Det har nu ligget spændt ud og til tørring siden i går hvor jeg hæftede den sidste tråd.

Åhh, det har været et spændende arbejde og det kan da godt være at jeg engang igen får strikket et mere. Måske jeg så til den tid er blevet mere disciplineret så jeg ikke skal pille op så mange gange som jeg har gjort her. Det kan jo være at jeg næste gang ligefrem skal kigge på diagrammet, jeg har jo læst teksten i stedet for diagrammet og det faldt jo ikke så heldigt ud!!!

Min mand sagde da jeg var færdig; "du har da vist strikket det sjal 4 gange med alle de gange du har pillet op, hvordan kan du så komme på den tanke at måske skulle strikke et mere?"

Tja, man man jo aldrig vide hvad det bliver til, hyggeligt har det i hvert fald været.

Finally and after many agonies my shawl "Pretty as A Peacock" is done! It has been an exciting work and it may well be, that I once again will manage to knit one more. Maybe I then will be more disciplined so that I must not frog so many times that I have done here. It may be that I next time actually look at the diagram, I only read the text instead of the diagram and it didn't fall lucky!!! My husbond said when I was done; "you have apparently knitted that shawl 4 times with all the times you have frogged, how can you then come on the thought that you maybe had to knit one more?" Well, I’ll never now when it'll be, any way, it has been rater fun to knit.

3 kommentarer:

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Hej Bente

Ja, det kan godt være du har pillet op - men resultatet er også blevet rigtig flot...jeg har også lyst til at strikke det,skal bare finde det garn, jeg skal bruge.
Mange hilsener
Ingrid
Samsø

Kari Wasli sagde ...

Hej Bente
Men flot er det blevet, og dejligt du skriver hvor lang tid det har taget dig at strikke det. God farve du har valgt.
Hilsen Kari Wasli

Hannestrik sagde ...

Hej Bente.
Hvor er det blevet flot. Jeg har det også liggende på min to do liste, til når jeg får lidt tid, men hvor findet jeg det ... tiden ;-)
Hilsen Hanne