torsdag den 27. november 2008

Noget er blevet færdigt


Denne gang er det en bluse og jeg har fundet mønsteret på Ravelry, nemlig Take A Turn af Mary Anne Oger

Det er en maskinstrikket bluse med snoninger både foran og på ærmerne.
Da jeg aldrig før har prøvet at strikke snoninger på maskine så det var lidt af en udfordring.
Man skal manipulere alle snoningerne i hånden og bagefter skal man lade maskerne på siden af snoningerne falde ned og så hækle dem op igen, på den måde bliver de til vrangmasker på retsiden, da man jo strikker med vrangsiden ud mod en selv.

Jeg er dog rigtig godt tilfreds med den.

Blusen er strikket på Brother 970 på spænding 9 og vejer kun 395 g.
Garnet er 2/3 merino og 1/3 angora, det er utroligt lækkert og let og har en løbelængde på 500m/100g.
Jeg fik det spundet hos Hjelholts Uldspinderi af mit eget angorauld og med kæmmet merinould som jeg købte af Hjelholt.

This time, it is a blouse and I have found the pattern on Ravelry, namely Take A Turn by Mary Anne Oger
It is a machine knitted blouse with a twist, both the front and sleeves.
Since I never tried to twist the knitting machine so it was a bit of a challenge.
You have to manipulate all snoningerne by hand and then must leave the masks on the side of snoningerne fall and then hækle them back the way they become delusions mesh legal identity as it is knit with delusions ago against oneself.
However, I am really happy with it.
Blouses are knitted on the Brother 970 of voltage 9 and weighs only 395 g.
Garnet is 2 / 3 merino and 1 / 3 angora, it is incredibly delicious and easy and has a running length of 500m/100g.
I got it spun in Hjelholts Uldspinderi of my own angorauld and with combed merinould which I bought from Hjelholts.

Ingen kommentarer: